بر روی بسیاری از نقشه های کتاب درسی و همچنین در نقشه های دیگر علاوه بر استوا دو مدار ( مدار دایره های فرضی که موازی با خط استوا دورتا دور کره ی زمین کشیده می شوند و از صفر تا 90 درجه ی شمالی و جنوبی درجه بندی می شوند)دیگر یکی در نیمکره ی شمالی به نام رأس السرطان و دیگری در نیمکره ی جنوبی به نام رأس الجدی دیده می شود:اما چرا این دو مدار را در نقشه ها مشخص می کنند و مدارهای دیگر چندان مطرح نیستند(منطقه ی قرارگیری آنها چه ویژگی دارد؟سوال دیگر اینکه چرا به این نام ها خوانده می شوند؟قبل از هرچیز به تلفظ صحیح نام مدار دوم یعنی رأس الجَدی اشاره می کنیم : حرف "ج" گروه علوم اجتماعی رومشکان ...
ما را در سایت گروه علوم اجتماعی رومشکان دنبال میکنید
برچسب: علت نامگذاری مدار راس السرطان و راس الجدی, نویسنده: بازدید: 152 تاريخ: پنجشنبه 22 مهر 1395 ساعت: 7:29